Nybygget kontor-/ IT-hus i Odenses nye vækstcentrum

  • Fælles kantine, loungeområder og mødelokaler
  • Huset forsynes med forskellige services udtænkt via en tænketank
  • Gode parkeringsforhold
  • Inspirerende, fleksibel indretning
  • Aktivt og attraktivt erhvervsområde
  • Tæt på Cortex Park, SDU og Nyt OUH
  • 2 minutter til motorvejsafkørsel 50, Odense M
  • Tæt på den kommende letbanestrækning

 

IT-hus Odense

På Billedskærervej 15 i Odenses nye vækstcentrum opfører vi et kontor-/ IT-hus med plads til flere IT-virksomheder. Huset vil være moderne og inspirerende indrettet med masser af åbne miljøer, hvor man kan samles til formelle og uformelle møder og kreative sparrings- og udviklingsseancer.

Når du entrerer ejendommen, mødes du af en åben og imødekommende hall med hyggelige opholdsarealer. Der vil desuden være en informationstavle – formentlig elektronisk.

Hver virksomhed får sit eget område/sin egen etage, væggene vil til dels være flytbare, så indretningen er fleksibel. Det betyder, at kontorarealerne er helt regulære og kan indrettes, som brugeren måtte ønske.

Derudover vil huset indeholde en fælles kantine med kantineordning, mødelokaler med flere muligheder for indretning, loungeområder m.m.

Alle toiletfaciliteter, gangarealer og elevator er samlet i en fælles kerne på hver etage. Trappen til 1. og 2. sal “løber” som en synlig skulptur, og på hver etage har du de nævnte arealer anvendelige til formelle og uformelle møder.

Med baggrund i den foreslåede indretning på tegningerne estimeres et areal på ca. 17 m2 (incl. fællesarealer) pr. medarbejder.

Udenomsarealerne udlægges til parkeringspladser samt opholdsarealer med bl.a. borde og bænke samt udvalgte lege-/ fitnessredskaber.

For en god ordens skyld oplyses, at den angivne kvadratmeterleje er estimeret, idet projektet ikke er endeligt pt. Ligeledes er plantegningerne forslag til indretning.

Tænketank
Som et særligt element vil der være tilknyttet en tænketank til huset. Tænketanken skal forholde sig til udviklingen i branchen både lokalt, nationalt og internationalt samt forholde sig til udvikling og tendenser blandt målgruppen for rekruttering til husets virksomheder.

Tænketanken skal derudover specifikt bidrage med gode råd og input til et konkret ønske om, at huset skal forsynes med livestreaming fra relevante udenlandske universiteter.

Det er tænketankens formål at bringe nye ideer på banen og give gode råd og input om faciliteter, netværk og services i forbindelse med udvikling og efterfølgende drift af et innovativt kontorhus/klynge, som kan bidrage med stor value proposition for IT- og teknologivirksomheder.

Udgangspunktet for tænketanken er, at et nyt kontorhus skal kunne understøtte de nævnte brancher i at tiltrække og fastholde kvalificeret arbejdskraft og samtidig sikre, at huset understøtter et stigende behov for fleksibilitet, samarbejde og vidensdeling.

De udfordringer, virksomheder oplever i forbindelse med rekruttering og fastholdelse af medarbejdere, skal fjernes, og udfordringen skal vendes til positive muligheder og gevinster. Det forudsættes i forlængelse heraf, at dette vil have en afsmittende effekt på SDU’s rekruttering til relevante IT-uddannelser.

Der vil være 2 årlige faciliterede møder med tænketanken.

Huset vil således løbende blive suppleret med diverse services, som udvikles i samarbejde med tænketanken.

Medlemmerne i tænketanken er:

  • Martin Brems, stifter og indehaver af Brems & Co.
  • Lisbeth Chawes, stifter og indehaver af Lisbeth Chawes &TECH
  • Torben Frigaard, indehaver af TPC Management
  • Anker Boye, bystrateg, formand for Køge Kyst, tidl. borgmester i Odense
  • Tommy Hummelmose, stifter og indehaver af Intelligent Banker
  • Jesper Refning, partner og adm. direktør i Daxiomatic
  • Bo Rattenborg, arkitekt og partner i Tegnestue Mejeriet
  • Peter Julius, CEO og partner i Public Intelligence

 

 

Årlig lejeLeje pr. m2
Kr. ca. 1.200

Årlige driftsudgifter Årlige driftsudgifter
Kr. 75 pr m2 (anslået)


Depositum Depositum
6 måneders leje


Antal kvadratmeter Antal kvadratmeter
Fra 1.000 – 2.600 m2


Zonestatus Zonestatus
Byzone


Vejforhold Vejforhold
Offentlig


Faciliteter Faciliteter
Fælles kantine, loungeområder og mødelokaler


Ejendomstype Ejendomstype
Nybygget kontorhus


Overtagelsesdato Overtagelsesdato
Efter aftale


PDF-icon Prospekt på lejemålet kan downloades ved udfyldelse af skema til højre på siden.